Feedback

Reageer zelf

Beste gebruiker, voor de oplossingen mail je via http://www.neejandertaal.be/contact.php (klik daar op 'email'- toegegeven, het is een spelfout maar het zou wel moeten werken).
Jan - 27/03/2018

Ik wil via het "contactformulier" de oplossing van de les "Goed gesmurft" aanvragen, maar ik zie helemaal geen formulier. Kan ik het via deze weg dan toegezonden krijgen? Een email-adres zie ik namelijk ook niet staan.
Annemarie Hiemstra - 04/03/2018

Beste, Ik wil de les XTC over 'het voltooid deelwoord' geven tijdens mijn stage. Kunt u mij daar de correctiesleutel van doorsturen? Dank je wel, Petra Moors
Petra Moors - 06/01/2018

Ik moet voor mijn stage de les rond verwijswoorden geven. (Barbie en de bladluizen) Ik vind het zeer vervelend dat er geen correctiesleutel/antwoordenblad is.
Eliese Braat - 05/04/2017

Ik ben momenteel ook aan het werken met Neejandertaal en zou graag de antwoordenbladen doorgemaild krijgen van les 17, 18 40 en 43. Heeft iemand nog suggesties of tips hoe het meewerkend voorwerp aangeboden kan worden?
Melissa - 17/11/2015

Beste, dankzij jullie website heb ik al veel leuke lessen mogen geven. Kan ik jullie werkboek ergens bestellen? Bij vergelijkingen --> Zo elegant als een nijlpaard is er sprake van tekeningen op blz. 150-151, kan ik die ergens vinden? Hopelijk komen er nog veel lesidee�n bij. Alvast bedankt!
Nancy Pauwels - 10/11/2013

Complimenten voor deze site. Ik wil maandag mijn tweede les volgens jullie methode gaan uitproberen (de eerste les over synoniemen is goed bevallen) en ben benieuwd naar jullie uitwerking van de les over bijvoeglijke naamwoorden.
Liz Pardoen - 17/04/2013

Mijn complimenten met uw site. Leuke, didactische oefeningen. De leerlingen en ik beleven er veel leerplezier van.
Marian de Kleijn - 21/03/2013

Bij toeval kwam ik op de site van neejandertaal terecht en vond daar na lezing precies wat ik zelf ook altijd heb beweerd. Deze manier van aanleren, maakt dat leerlingen begrijpen waar ze mee bezig zijn en past goed in de tijd van snelle media waarin leerlingen kunnen scannen wat belangrijk is en wat niet. Leerlingen willen en kunnen vaak pas leren als ze dit zelf als belangrijk/zinvol ervaren. Mijn complimenten voor de goede lessen die ook nog eens publiekelijk zijn.
Annette van Alteren - 13/03/2013

Geachte, Ik vind het lesmateriaal op deze site heel handig en zou het graag in mijn lessen verwerken. Maar ik vind de oplossingen nergens terug. Zou het mogelijk zijn deze te verkrijgen? Bedankt, Tessa
Tessa - 11/08/2012

Beste, Ik vind het lesmateriaal op deze site heel handig en zou het graag in mijn lessen verwerken. Maar ik vind de oplossingen nergens terug. Zou het mogelijk zijn deze te verkrijgen? Vriendelijke Groeten Carine!
Carine - 11/02/2012

Beste Ik vind dit lesmateriaal heel interessant! Ik ben er zeker van dat het de motivatie van de lln verhoogt. Als ik de lessenreeks wil gebruiken in de ondersteuningsuren zou het fijn zijn om over de oplossingen te beschikken. Is dit mogelijk? Alvast bedankt! Vriendelijke groeten Sophie
sophie ceyssens - 28/08/2011

Ik heb tijdens mijn instapstage een les taalbeschouwing mogen geven over de enkelvoudige zin (3aso). In principe was het een herhalingsles (net voor de examens) maar het leek de leerkracht een goed idee om de leerstof toch nog even klassikaal te behandelen. Omdat ik toen net de les over Didactiek Taalbeschouwing had gekregen, had ik meteen de gelegenheid om dat eens in de praktijk toe te passen. Ik heb de inductieve methode toegepast (dankzij dit lesmateriaal) en het resultaat was indrukwekkend: de leerlingen waren vanaf de eerste seconde de les aan het volgen, ze werkte heel goed mee (ondanks het zogenaamde ‘moeilijke karakter’ van de klas…). … De leerlingen hebben de hele les zelf actief meegewerkt, nagedacht en hebben uiteindelijk zelf de theorie kunnen formuleren. Op die manier was ik nog slechts in een heel klein opzicht een zuivere kennisoverbrenger. De leerlingen hebben tijdens die les ook hun lees- en luistervaardigheid kunnen oefenen… Nadien was ik erg tevreden over het verloop van de les. Ik vond dat ik de belangrijkste kenmerken van een les taalbeschouwing efficiënt heb kunnen toepassen.
Joke Van den Bulck - 02/06/2010

Erg mooie website en dito materiaal! De les over de bijvoeglijke naamwoorden heb ik al getest en vonden de leerlingen erg leuk! Wel verbazend dat sommige leerlingen het sprookje van Sneeuwwitje niet schijnen te kennen. Ik heb wel enkele dingen aangepast zoals goudmijn -> diamantmijn (Disney...) en een afbeelding van een grote wandspiegel erbij, want de leerlingen weten vaak niet wat dat is en of het nu een grote of een kleine was... Ik heb nog een vraag over de oplossing van les 37. Ik had gehoopt daarin een antwoord te vinden op de vraag wie de moordenaar is en waarom dan wel. Ik kan zelf wel enkele argumenten aandragen, maar heel zeker van mijn zaak ben ik niet. Misschien zie ik iets over het hoofd. Ook de antwoorden op de andere vragen zouden interessant zijn, maar bij de oplossingen staat eigenlijk vooral de samenvatting...
Wim Leeners - 18/02/2009

 

Reageer zelf



Naam:


Email:


Controlecijfer: